Socialinis emocinis ugdymas, netradicinių darbo metodų taikymas
Autorius: Alma Burbienė, Juknaičių pagrindinės mokyklos mokytoja
Rubrikose: Švietimas
Šilutės rajono socialiniai pedagogai, įvairių dalykų mokytojai išklausė Švietimo pagalbos tarnyboje organizuotą seminarą šiuo pavadinimu. Programos tikslas –suteikti mokytojams žinių apie socialinio emocinio ugdymo programų naudą, privalumus. Išbandyti terapijos, žaidimo, kūrybos metodus, naudojant kinetinį, spalvotą smėlį, jų pritaikymą praktinėje veikloje.
Lietuvos mokyklos vis aktyviau ieško nuoseklių metodų, kurie padėtų spręsti tarpusavio santykių problemas mokyklose. Lavindami socialinius emocinius įgūdžius, gilindami žinias apie emocinį intelektą, galime pasiekti geresnių vaikų akademinių pasiekimų, didesnės sėkmės jų gyvenime. Socialinio ir emocinio intelekto lavinimas yra susijęs su asmeniniu tobulėjimu.
Mokykla, kurioje patyčios yra kasdienis reiškinys, nėra ta vieta, kurioje vaikai jaučiasi skatinami mokytis ir bręsti. Todėl socialinis emocinis ugdymas organizuojamas taip, kad vaikai ir suaugusieji (t. y. ne tik mokiniai, bet ir mokytojai, tėvai) įgytų žinių, nuostatų, įgūdžių ir kompetencijų, būtinų psichikos sveikatai stiprinti ir išsaugoti. Programų diegimas Lietuvoje duoda siekiamų rezultatų tik tuomet jei programų diegimas nuoseklus.
Psichologai teigia, jog vaikai neturėdami tvirtų gebėjimų suprasti ir išsakyti savo emocijas, randa savų būdų, kaip susitvarkyti su kylančiais jausmais, juos „išveikdami“. Dažnai tai vyksta spontaniškai žaidimo ar kūrybos metu.
Psichoterapeutė D. M. Kalff pastebėjo, kad žaidimas smėliu padeda vaikams susitvarkyti su pykčiu, liūdesiu, baimėmis ir net vystymosi sunkumais, nes tai – pažįstama veikla, leidžianti vaikui pasijusti patogiai ir saugiai. Tad sudarant puikias sąlygas vaikui žaisti/kurti, leidžiame išreikšti svarbius jausmus ir patyrimus. Svarbiausia, naudojant šį metodą, yra ne galutinis vaiko žaidimo smėlyje „paveikslėlis“, bet pats procesas ir žaidimo vyksmas. Pagrindinis tikslas, kad vaikas žaisdamas išreikštų, „išveiktų“ jausmus, o suaugusiajam juos suprasti ir interpretuoti nėra būtina. Pats žaidimo procesas yra terapija. Naujos žinios ir metodai padės mokytojams ugdymo procese.
Spalio 3 d. Šilutės kultūros centre įvyko iškilminga Mokytojų dienai skirta šventė ir pedagogų apdovanojimų ceremonija, kurioje dalyvavo » Daugiau
Prieš naujus mokslo metus – džiugios žinios Traksėdžių Šilojų mokyklai ir Saugų Jurgio Mikšo pagrindinei mokyklai. Rugpjūčio 22 » Daugiau
Liepos 18 d. Šilutės rajono savivaldybės meras Vytautas Laurinaitis, vicemerai Daiva Žebelienė ir Tomas Budrikis, Administracijos direktoriaus pavaduotoja » Daugiau
2024 m. gegužės 16, 21, 28 dienomis Pagėgių savivaldybės Vydūno viešosios bibliotekos Piktupėnų filiale organizuoti pažengusiųjų skaitmeninio raštingumo » Daugiau
Savivaldybės vadovai susitiko su programos „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) koordinatoriais, dirbančiais Šilutės rajono savivaldybės mokyklose, dalyvaujančiose TŪM programoje. » Daugiau
Šilutės pirmojoje gimnazijoje gegužės 24-ąją prasidėjo ir iki 31 d. tęsis Tarptautinis jaunimo mainų projektas „Su Čiurlioniu“. Projektą » Daugiau
Nuolat tobulinti skaitmenines kompetencijas yra būtina – tuo įsitikinę Pagėgių savivaldybės Vydūno viešosios bibliotekos Lumpėnų filialo lankytojai, 2024 » Daugiau
Startavus akcijos „Saugesnio interneto savaitės 2024“ veikloms, 2024 m. gegužės 16 d. Pagėgių savivaldybės Vydūno viešosios bibliotekos Vilkyškių » Daugiau
Šilutės rajono savivaldybės meras Vytautas Laurinaitis, vicemerai Daiva Žebelienė ir Tomas Budrikis Žibų pradinėje mokykloje apsilankė neeiline proga » Daugiau
Kovo 14-osios rytą Šilutės rajono savivaldybėje apsilankė jaunieji šilutiškiai iš Šilutės M. Jankaus pagrindinės mokyklos. Ketvirtokai domėjosi, kaipgi » Daugiau
Parašykite komentarą