Kelininkai: mes žiemai pasirengę. O vairuotojai?
Rubrikose: Įvairenybės » Lietuvoje Žymos: Kelyje
Kai kuriose Skandinavijos šalyse vairuotojams jau teko prisiminti automobilio valdymo žiemos sąlygomis ypatumus, tą patį netrukus teks padaryti ir lietuvaičiams. Tas „netrukus“ visada yra sunkiai nuspėjamas. Tačiau kelininkai žada, kad artėjančiam sudėtingajam vairavimo sezonui jie visiškai pasirengę, ir nepritrūks nei technikos, nei pastangų.
Anot Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovybės, kelininkai organizavo valstybinės reikšmės kelių priežiūrą žiemą, atsižvelgdami į šiųmetinį kelių priežiūros finansavimą.
Valstybinės reikšmės keliai – magistraliniai, krašto ir rajoniniai – bus prižiūrimi skirtingu lygiu. Pirmiausia bus valomos bei barstomos pagrindinės šalies magistralės, taip pat krašto bei rajoniniai keliai, kuriuose yra didžiausias eismo intensyvumas. Praktika įrodė, kad būtent tokia kelių priežiūros tvarka padeda užtikrinti didesnį transporto pralaidumą ir eismo saugumą.
Kita vertus, kelias nenuvalomas ir nepabarstomas akimirksniu, tam reikia laiko: magistraliniams keliams – 3 valandų, krašto keliams – 4 valandų. Ir dar. Dauguma rajoninių kelių nebarstomi, o valomi tik nuvalius pagrindinius kelius. Jeigu pūga stipri ir trunka ilgai, rajoniniai keliai kurį laiką gali būti nevalomi. Jie visiškai nuvalomi maždaug per 2 dienas pasibaigus pūgai.
Suprantama, kelių priežiūra žiemą nėra pigi: vienas didelis automobilinis barstytuvas (gabenantis 8-9 tonos druskos) per 2 valandas vienu reisu nuvalo ir pabarsto apie 30 km kelio. Vieno tokio reiso kaina – iki 3000 litų. Vieną kartą pabarstyti visus magistralinius, krašto ir rajoninių kelių pavojingus ruožus kainuoja apie 1 mln. Lt.
Be to, ateina metas, kai senus susidėvėjusius mechanizmus būtina pakeisti naujais. Pavyzdžiui, šiemet dėl šios priežasties valstybės įmonės turėjo nusipirkti 9 traktorinius valytuvus, 23 automobilinius valytuvus-barstytuvus bei 5 pakabinamus rotorinius sniego valytuvus.
Per žiemą išberiama 80-85 tūkst. tonų druskos. Šiuo metu sandėliuose yra apie 40 tūkst. tonų, t.y. (sukaupta atsargų maždaug 8 darbo savaitėm). Žiemai paruošti 54 druskos ir 36 smėlio-druskos sandėliai.
Dera darsyk prisiminti: kad ir kokia operatyvi būtų kelių priežiūra, kad ir kiek daug technikos dirbtų keliuose, sningant ir pustant eismo sąlygos vis vien bus prastos – gamta už žmogų stipresnė. Tad vairuotojai turėtų pasistengti, kad jų transporto priemonė būtų tinkamai parengta žiemai.
LAKD Kelių priežiūros skyrius

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, kad pajamų mokesčio deklaracijas už 2024 m. pateikė daugiau nei 1,5 mln. gyventojų. » Daugiau

Informuojama, kad nuo 2025 m. balandžio 28 d. iki 2025 m. gegužės 23 d. (šviesiu ir tamsiu paros » Daugiau

Nuo balandžio, prasidėjus antrajam metų ketvirčiui, keičiasi „Sodros“ išmokų minimalios ir maksimalios ribos. Tai itin aktualu tiems gavėjams, » Daugiau

2025 m. kovo 22–23 dienomis Šilutės rajono savivaldybės Žąsyčių, Medžioklės ir Kelvėtų miškuose vyks Lietuvos kariuomenės Krašto apsaugos » Daugiau

Tokių sukakčių pasitaiko itin retai. Kovo 17 d. net 101-ojo gimtadienio proga Šilutėje gyvenančią Emiliją Baikauskienę pasveikino Šilutės » Daugiau

Informuojame, kad Lietuvos Šaulių sąjungos rinktinės kartu su Šilutės rajono savivaldybe organizuoja lauko taktikos pratybas ,,Baltijos bastionas 2025”, » Daugiau

Nors žiema šiemet nedžiugina sniegu ir šaltuku, Šilutė siūlo atsišaldyti Šilutės ledo arenoje ir kviečia į renginių ciklą » Daugiau

Šilutės rajono savivaldybė informuoja, kad 2025 m. sausio 29–30 d. Lietuvos kariuomenės Lietuvos didžiojo etmono Jono Karolio Chodkevičiaus » Daugiau

Pamario krašto gyventojai – ilgaamžiai. 90-ojo jubiliejaus proga sausio 14 d. pasveikinta šilutiškė Milda Vasiliauskienė. Visą savo gyvenimą » Daugiau

Šilutės rajono savivaldybė skelbia „Lietuvininkų vilties“ premijos konkursą, kurio tikslas – įvertinti ir pagerbti asmenis, dirbančius su jaunimu. » Daugiau
Parašykite komentarą